Avoinna ma, ke, pe klo 16-18
Niko +358 44 5528667
sales@trueaim.fi
Helkamäentie 15,
07230 Monninkylä


Käyttöehdot

ISOY Oy:n sopimusehdot

trueaim.fi/verkkokauppa on ISOY Oy:n ylläpitämä markkinapaikka, jossa tuotteiden myyjänä on ISOY Oy, Askola (Y:2317421-4). ISOY Oy ylläpitää ja vastaa kauppapaikasta. Seuraavia ehtoja sovelletaan ISOY Oy:n ja sen asiakkaiden välillä tapahtuvassa kaupassa.

1. Yleiset sopimusehdot

1.

ISOY Oy myy tuotteita ja palveluita täysi-ikäisille yksityishenkilöille (joista jäljempänä käytetään nimitystä kuluttaja). ISOY Oy myy tuotteita ja palveluita myös alle 18-vuotiaille holhoojan suostumuksella.

2.

Hyödykkeitä myydään yrityksille ja organisaatioille (jäljempänä yritysasiakas), jotka hankkivat kauppatavaran ammatilliseen käyttöön Suomeen, Ruotsiin, Norjaan, Tanskaan sekä Viroon, luvussa 8 määritellyillä erityisehdoilla.

3.

ISOY Oy pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Sopimusehdot ovat voimassa sellaisena kuin ne olivat tilausta tehtäessä. Uusiin tilauksiin sovelletaan aina kulloinkin voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät ISOY Oy:n kotisivuilla osoitteessa http://www.trueaim.fi/verkkokauppa/index.php?main_page=conditions. Poikkeuksena laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.

4.

ISOY Oy:n yhteystiedot löytyvät täydellisinä osoitteesta http://www.trueaim.fi/?page_id=9

5.

ISOY Oy:n ylläpitämä asiakasrekisteri on luottamuksellinen. Tietoja ei luovuteta eteenpäin muille kuin tässä sopimuksessa mainituille osapuolille.

6.

Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua ISOY Oy:n järjestelmään. ISOY Oy:n vastuu tuotteen huonosta saatavuudesta, viranomais- tai maahantuontirajoituksista rajoittuu aina kaupan perumiseen, ja kauppahinnan mahdolliseen palauttamiseen.

7.

Kuluttajakauppasuhteessa noudatetaan voimassa olevia Suomen ja Euroopan Unionin määrittelemiä kuluttajakauppaan ja etämyyntiin liittyviä lakeja. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia siitä mitä kuluttajansuojalaissa on määrätty. (Yritysasiakkaitamme pyydämme tutustumaan kohtaan 8.1.)

8.

Asiakaan on reklamoidessaan tavaran virheestä tai palauttaessaan tuotteen esitettävä ostotodistus, kuitti tai muutoin todistettavasti osoitettava, että kyseinen tuote on ostettu ISOY Oy:stä asiakkaan esittämänä ajankohtana. ISOY Oy pidättää oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta.

2. Hinnat ja tuotteet

1.

Hinnaston hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät kuljetusta.

2.

ISOY Oy:n toimitustavoista löydät lisää tietoa osoitteesta http://www.trueaim.fi/verkkokauppa/index.php?main_page=shippinginfo Toimituskulut vaihtelevat toimitustapojen mukaan ja ovat nähtävissä tilausvahvistuksessa.

3.

Tuotteen hinnan noustessa ennen lähetyksen käsittelyä ISOY Oy:ssa tilatut tuotteet toimitetaan alkuperäisellä hinnalla. Jos tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta muutoshetken hinnan mukaisesti. Hinnan laskiessa toimitamme tuotteen automaattisesti uudella halvemmalla hinnalla.

4.

Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo.

5.

ISOY Oy myy ammattikäyttöön tarkoitettuja tuotteita myös kuluttajille, mutta tuotteet toimitetaan samoilla yrityskauppaehdoilla. Tuotteiden asentaminen, käyttöönotto ja käyttäminen vaativat oman alansa ammattiosaamista. Kaikki erillisenä myytävät tietokonekomponentit ovat ammattikäyttöön suunniteltuja tuotteita. Muut tuotteet ovat hinnastossa erikseen merkittynä.

6.

Tuotteiden ikärajoja noudatetaan niinkuin laissa on määrätty. K-18-tuotteiden tilaaminen vaatii syntymäajan luovuttamista ISOY Oy:lle.

7.

Tuotteet ja palvelut myydään aina sellaisina kuin ne ovat. Tässä tarkoitetaan käytettyjen alennustuotteiden kauppaa. (Kuluttajansuojalaki, 5. Luku, 14§)

3. Tilaaminen ja tilauksen peruminen

1.

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron tai sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkailta vaaditaan yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä yrityksen y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite.

2.

Verkkosivuilla ilmoitetut toimitusaika-arviot on laadittu maahantuojien ja valmistajien antamien tietojen perusteella. ISOY Oy pidättää oikeuden toimitusaika-arvioiden muutoksiin ilman ennakkovaroitusta.

3.

ISOY Oy pidättää oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä poikkeuksellisen suurissa erissä.

4.

Jos kaupan kohteena on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke, peruutuksen yhteydessä tilauksesta mahdollisesti aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta.

5.

ISOY Oy ei ole velvollinen varaamaan muita saman tilauksen tuotteista asiakkaalle, jos yhden tuotteen saatavuus on huono, tai toimitus viivästyy ISOY Oy:sta riippumattomista syistä. Kuluttaja voi vaihtoehtoisesti hyväksyä joko viivästyneen tuotteen jälkitoimituksen tai tilauksen perumisen. Jälkitoimituksen postikulut veloitetaan normaalisti. Tilauksessa olevia tuotteita varataan enintään 14 päivää, minkä jälkeen tilaus perutaan ellei asiakas ole suostunut jälkitoimitukseen ISOY Oy ehtojen mukaisesti.

4. Toimitus ja maksaminen

1.

Valmiit tilaukset lähetetään kuljetukseen keskimäärin 2-5 työpäivän käsittelyajalla. Kuljetusaika on yleensä 1-2 arkipäivää. Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jonka kaikki tuotteet ovat varastossamme ja varattuina tilaukseen, sekä tilauksen maksutapa on hyväksytty.

2.

Postiennakko peritään poikkeuksetta postiennakkotilauksissa.

3.

Maksutavat: lasku, postiennakko, ennakkomaksu. Tilausmyyntituotteista ISOY Oy perii mahdollisen varausmaksun.

4.

Osa maksutavoista edellyttää rekisteröitymistä asiakkaaksi ISOY Oy:n asiakasrekisteriin.

5.

Yritysasiakkaiden maksuehdoista löytyy lisätietoa luvusta 10.

5. Palautusoikeus ja palauttaminen

1.

Ostetuille tuotteille myönnetään kuluttajakauppasuhteissa 14 vuorokauden rajoitettu palautusoikeus. Tuotteen tulee olla käyttämätön ja avaamattomassa alkuperäisessä pakkauksessaan. ISOY Oy:n työntekijöillä on oikeus tehdä erillisiä kirjallisia sopimuksia asiakkaiden kanssa poikkeavista palautusehdoista. Tiedot tulee selvästi kirjata kuitille.

2.

Etämyynnissä käyttämättömillä tuotteille on kuluttajasuojalain 6 luvun mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. ISOY Oy myöntää asiakkaalle lain hengen mukaisesti oikeuden tutustua pakkauksen sisältöön. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen.

3.

Hygieniatuotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen. Kaikki kuulokkeet ja hands-free- laitteet ovat hygieniatuotteita. Tietokoneiden käyttöjärjestelmän asentaminen päättää palautusoikeuden. Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu. KSL 6. luku 16§

4.

Tuotteelle ei myönnetä palautusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke.

5.

Asiakaspalautukset ja huoltotoimitukset toimitetaan pakettina, asiakas maksaa kulut yhteen suuntaan ja ISOY Oy toiseen suuntaan. Toimitusmuotona on käytettävä pakettia, koska kirjeille ei ole olemassa lähetysseurantaa.

6.

Asiakkaan tulee maksaa kaikki ulkomailta lähetettyjen palautuksien ja huoltotoimitusten kustannukset. Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä ISOY Oy:n uoltoon ennen ulkomaan palautuksia/ huoltotoimituksia.

7.

Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Postin asiakaspalautuksesta saatava pakettilähetysseurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi.

8.

Palautuksen tai huoltotoimituksen mukaan tulee toimittaa täydellisenä kuitti, josta selviää ostopäivämäärä ja paikka sekä selvitys laitteen huollon tai palautuksen syystä.

9.

Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Tuotteiden ympärille tulee laittaa vähintään 10 cm pehmustetta. ISOY Oy suosittelee käyttämään aina tuotteen alkuperäistä pakkausta, jonka valmistaja on suunnitellut tuotteen turvalliseen kuljettamiseen.

10.

ISOY Oy ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

11.

ISOY Oy pidättää oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti. Asiakkaalta peritään ISOY Oy:n käsittely- ja postituskulut.

12.

Yritysasiakkaan palautusoikeudesta löydätte lisää tietoa kohdasta 8.7

6. Takuu ja huolto

1.

ISOY Oy pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet. Testaamista ei suoriteta odottaessa. Tähän on varattava aina 3-5 arkipäivää.

2.

ISOY Oy ohjaa asiakkaansa ottamaan suoraan yhteyden valmistajaan tai tämän valtuuttamaan huoltoliikkeeseen, jos tästä voidaan katsoa olevan etua asiakkaalle. Kuluttajalla on myös mahdollisuus toimittaa tuote ISOY Oy:n kautta huoltoon. ISOY Oy katsoo, että asiakas tiedostaa toimittaessaan tuotteen huoltomme kautta korjattavaksi, että huoltoaika on logistiikkaan kuluvan ajan verran pidempi.

3.

Suomessa suoritettava huoltoprosessi pyritään hoitamaan 10-15 arkipäivän kuluessa. Osa ISOY Oy:ssa myytävistä tuotteista joudutaan toimittamaan ulkomaille huoltoon, koska Suomessa ei ole valmistajan valtuuttamaa huoltoa. Tällöin arvioitu huoltoprosessi on 10-20 arkipäivää.

4.

ISOY Oy ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Oikeus tuotteessa olevan vian luonteen ja laadun tarkastamiseen säilyy ISOY Oy:lla myös kaupan perumisen yhteydessä.

5.

ISOY Oy pidättää oikeuden periä aiheettoman takuuhuollon kulut asiakkaalta. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut, ISOY Oy:n käsittelykulut ja logistiset kustannukset.

6.

Komponenteista ostajan tai kolmannen osapuolen kokoaman laitteiston virheenetsinnästä peritään hinnaston mukainen maksu, jos virhe ei ole ISOY Oy:n toimittamassa komponentissa. Virheeksi ei katsota yhteensopivuusongelmaa, ellei asiakas ole nimenomaisesti ostohetkellä todistettavasti ilmoittanut ISOY Oy:lle yhteensopivuustarpeesta. Tietokonekomponenttien hankinta, asentaminen ja käyttäminen vaativat tietokoneasentajan ammattitaitoon rinnastettavaa osaamista.

7.

ISOY Oy ei ole vastuussa digitaaliselle medialle tallennetuista tiedoista. Varmuuskopiointi on ostajan vastuulla. Varmuuskopiointi tulee suorittaa aina ennen huoltoprosessia. Tiedostojen pelastaminen vioittuneesta laitteesta on maksullinen lisäpalvelu.

8.

Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja kuluttajasuojan mukaisen virhevastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut.

9.

Huoltomme säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine)

7. Reklamaatio

1.

ISOY Oy käsittelee ainoastaan kirjallisen reklamaation, joka voidaan toimittaa joko sähköpostilla tai kirjeenä Hyvinkäälle yrityksen osoitteeseen.

2.

Suullisia reklamaatioita ei käsitellä, alustavan tiedon voi ilmaista suullisesti.

3.

ISOY Oy:n reklamaatiohenkilöstö toimii suoraan johtoryhmän alaisuudessa. Henkilökunta konsultoi tarvittaessa johdon kanssa asiakkaan lähettämän reklamaation hoitamisessa.

4.

Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen, joten ISOY Oy ei korvaa asiakkaan asiamieskuluja.

8. Yritysasiakkaita koskevat erilliset sopimusehdot

1.

ISOY Oy:n ja sen yritysasiakkaiden välisissä kauppasopimuksissa sovelletaan Suomen kauppalakia siltä osin kuin muuta ei ole näissä sopimusehdoissa mainittu tai erillisellä kirjallisella sopimuksella sovita.

2.

Tuotteet ja palvelut myydään sellaisena kuin ne ovat. Asiakas on velvollinen tutustumaan käyttöohjeisiin ennen käyttöönottoa.

3.

Yrityksillä, valtiolla, kunnilla ja oppilaitoksilla on mahdollisuus laskulla ostamiseen. Valtiolle ja suuryrityksille myönnämme suoraan maksuehdoksi 30 pv netto. Pienille ja keskisuurille yrityksille myönnetään kauppasuhteen alussa 14 päivän maksuaika. Muiden yritysten, yhdistysten ja säätiöiden laskutuksen katsomme tapauskohtaisesti., jolloin vakiintuneen kauppasuhteen myötä on mahdollisuus hakea laskutusasiakkuutta.

4.

Laskutusta vastaan tarvitsemme yrityksen viimeisimmät tilinpäätöstiedot, mikäli niitä ei ole Patentti- ja rekisterihallitukseen toimitettu. Tiedot voi lähettää myös suoraan meille sähköpostitse.

5.

Mikäli hankinnan maksaa yritys tai toimitusosoite eroaa laskutusosoitteesta, tulee asiakkaan toimittaa allekirjoitusoikeuden omaavan henkilön allekirjoittama vapaamuotoinen valtakirja ISOY Oyille. Valtakirja tulee toimittaa yritysmyyntiimme tai kirjeitse, pyydämme kuitenkin tekemään tilauksen suoraan internetin kautta. Muista mainita valtakirjassa tilauksen käsittelijän nimi. Suosittelemme toimittamaan valtakirjan heti tilauksen jälkeen, jotta tilauksen käsittely nopeutuu.

6.

ISOY Oy myy tuotteitaan jälleenmyyjille. Erilliset sopimukset voidaan sopia ainoastaan kirjallisesti yritysmyynnin henkilöstön kanssa, ja sopimus tulee hyväksyttää yritysmyynnin esimiehellä.

7.

Yritysasiakkaille myönnetään rajoitettu palautusoikeus sekä myymälä- että etämyynnissä. Tuotteiden tulee olla käyttämättömiä avaamattomissa myyntipakkauksissa. Poikkeukset käsittelee ISOY Oy:n yritysmyynnin ja reklamaation henkilöstö.

8.

ISOY Oy ei ole vastuussa välillisistä tai välittömistä kustannuksista, joita saattaa aiheutua tuotteen vioittuessa. ISOY Oy:n vastuu rajoittuu korkeintaan tuotteen myyntihinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.

9.

Digitaaliselle medialle tallenttu data ja ohjelmistot ovat loppukäyttäjän vastuulla. Ostaja on vastuussa varmuuskopioiden ylläpitämisestä. Tiedostojen pelastaminen tuotteen vioittumisen jälkeen on maksullinen lisäpalvelu.

Ehdot päivitetty viimeksi 4.11.2010

Takaisin